Well, we don't sound like Madonna...

Tjänare. Idag stannade jag Hugo och Ebba kvar efter musiken, vår sista lektion, och spelade Weird Al - Smells Like Nirvana. Hugo spelade gitarr, Ebba trummor och jag sjöng ;) Egentligen är jag inte världsbäst på att sjunga, men jag var den enda som ville :D
Det är en parodi på Nirvana's Smells Like Teen Spirit, deras genombrottslåt som 1991 gavs ut på albumet Nevermind. Kurt Cobain, sångaren och gitarristen dog tre år senare efter att ha skjutit sig själv i huvudet. Han kände att fansen förväntade sig för mycket av bandet, och stressen förvärrade en magsjukdom han haft sen han var liten. Han tog droger för att lindra smärtan - pang.

Nirvana - Smells Like Teen Spirit

Weird Al - Smells Like Nirvana

Visst är musikvideorna lika ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0